Skip to content

Här kan du få svar på några av de vanligaste frågorna vi får. Självfallet är du alltid välkommen att ringa oss så hjälper vi dig. 

Varför behöver ni mitt personnummer?

Vi behöver det för att kunna ansöka om RUT-avdrag och som säkerhet vid fakturering

Vad ingår i flyttstädningen?

Ni kan kolla på följande länk där det beskrivs om vad som ingår i en flyttstädning. här

Behöver ni titta på bostaden innan städning ska utföras?

Normalt gör vi inte det men om önskemål för det finns, kan vi självklart titta på möjligheten till det.

Hur fungerar det med RUT-avdraget?

Som privatperson får du rätt till 50% avdrag för arbetskostnad på hushållsnära tjänster. Vi sköter hanteringen av skattereduktionen från Skatteverket. När du får fakturan har vi redan dragit av för RUT-avdraget.

Ingår städmaterial i priset?

Då våra medarbetare åker kollektivtrafik är det du som kund som står för allt städmaterial och produkter.

Vilka städmaterial är bra att ha hemma?
  • Dammsugare – gärna med tom dammsugarpåse!
  • Golvmopp med hink
  • Mikrofibertrasor
  • Wettextrasor Mirakelsvamp
  • Såpa
  • Köksspray
  • Badrumsspray
  • Fönsterspray
  • Allrengöring
  • Jif Cream
  • Diskmedel – vi rekommenderar YES!
  • Välj i möjligaste mån Svanenmärkta städmaterial!
Ingår städning av balkong?

Nej , bara om balkongen är inglasad

Vad händer om jag inte är nöjd med flyttstädningen?

Om du inte är nöjd med resultatet av städningen vi utfört, kontaktar du oss så fort som möjligt inom 48 timmar. Vi kommer ut till dig inom en dag eller två men max 3 arbetsdagar.

Vad gäller vid avbokning av en städning?

Om du önskar avboka eller ändra din inbokade städning så ber vi dig att vara ute i god tid! Senast 24 timmar innan städningen.

Hur hanterar ni nycklar och koder?​​

Vi har ett nyckelhanteringssystem där städerskan får en nyckel av er. Nyckeln märks med en nyckelbricka på ett speciellt sätt som inte kan härledas till dig som kund av utomstående.